lørdag, februar 12, 2011

Det er SOL i Bergen!


Denne helga har det vært strålende vær i Bergen! Byen viser seg fra sin beste vårside og solen har nesten varmet litt! For første gang i år fikk jeg bruk for solbriller og valgte da et par digre lilla briller. Passet supert til humøret!


Kjæresten til venninne T (som vi leter etter mer spennende alias til) holder på å pusse opp et gammelt hus (som kommer til å bli  nydelig), og i steden for å kaste det som er gammelt og kjøpe nytt så har de bestemt seg for å revampe det gamle. Der det passer sånn i alle fall.

Jeg var litt stor i kjeften på fredagen og presterte å love at jeg skulle komme å hjelpe ovennevnte kjæreste med å slipe en dør. Venninne T var borte for helgen og jeg syns jo litt synd på mannen. Såh, altså jeg lovet da med brask og bram at jeg SKULLE komme å hjelpe dagen etter. 

Nå har det seg sånn at jeg også tidlige vært (kan kanskje kalle det en tendens etterhvert) litt stor i kjeften sånn på fredagskveldene, og lovet ting som jeg så i ettertid ikke helt har klart å oppfylle (som at jeg skulle være med på trening påfølgende dag). Slike brudd har jo naturlig nok ført til påfølgende mobbing, så denne gangen kunne jeg rett og slett ikke trekke meg.


Etter inntak av skikkelig feit og fin frokost var det altså bare å traske avgårde. Det var deilig sol og Siven smilte stort for seg selv. Jeg observerte da at mennesker visstnok ikke skal smile til seg selv i Bergen by når det er vår. Jeg fikk mange rare blikk på min 5 minutters tur. Ja, ja, kanskje jeg hadde noe i nesa.


Må vel si at mannen som åpnet døren så litt forvirret og overrasket ut. Selv om jeg hadde sendt melding på forhånd og sagt at jeg var på vei. Mulig han bare var litt misfornøyd fordi han nå MÅTTE bruke lørdagen sin på oppussing. Sånn kan det gå... ;)

Døren ble altså pusset og jeg må jo si at det ble ganske bra. Den må selvsagt fremdeles sparkles og slipes på nytt før den skal males, men jeg har kanskje hjulpet litt? Under ser du bilde av en dør som er pusset (til høyre) og en som ikke er det.


Jeg kanskje forresten også meddele at jeg liker powertools litt bedre enn de fleste andre jenter. Jeg syns faktisk det er litt koselig på et kaldt loft med musikk på øret og elektrisk pussemaskin i hendene på en solfylt lørdag!


Lørdagskveld ble deretter tilbrakt på sofa etter inntak av diger middag for en. :)

Håper dere andre også har hatt deilig helg!

Ingen kommentarer: