søndag, juli 24, 2011

Dersom en vil følge turen fra en annen vinkel - Eva sin blogg

Eva og Jared skal ut på tur et helt år! De har spart en masse penger og flyttet inn i seilbåten (mer eller mindre permanent).

Eva har med seg PC så med jevne mellomrom vil det bli postet noen innlegg der om turen. Du kan lese her.

Jeg er bare med for noen uker, men det er eventyr nok det for meg. Jeg har rett og slett ikke "råd" til å sette livet på vent et år, men siden deres liv nå en gang er sammen og dette er det de ønsker å gjøre så klapper jeg litt på skuldrene jeg.

Så får vi se om vi kommer oss fra Poole i løpet av mine uker... ;)

I øyeblikket er det største problemet at lettbåten er for stor for å kunne ligge på dekk. Bommen til storseilen subber nedi og det gjør det rett og slett umulig å seile. Ja, så lenge en legger til premisset at vinden KOMMER til å skifte retning...

Jared har gjort sitt beste for å fikse dette problemet ved å sage stadig større hakk og hull i lettbåten for å få den til å passe. Det er nå så lite igjen av lettbåten at nye metoder må tas i bruk. Her skal bommen flyttes!!

Vi får se hvordan det går. Jared er nok flink og håndfør (har jeg funnet opp et nytt ord her?) mann så det er positivitet et sted i bakhodet. Skal prøve å få tatt noen bilder av prosjektet... ;)

4 kommentarer:

Tonje Skarpsno sa...

Du vant! Send meg adr så kommer gavekortet i posten!

Tonje Skarpsno sa...

Send til tonjesannes@hotmail.com

alexia sa...

wow, så spennende- håper du får en fin tur! Har lest gjennom siste innleggen dine nå. Beundrer folk som gjennomfører drømmene sine, som Eva og Jared.

Siven sa...

Alexia: Ja, det er jammen noen som gjør slikt enda. Misunnelig, men ikke sikker på om jeg hadde orket å gjøre det samme.