tirsdag, august 09, 2011

Gullbryllup og den store utfordringen..

Til helga skal jeg i gullbryllup til mine besteforeldre. De har altså vært gift i 50 år og i mine øyne ser de like nyforelskede ut enda. Supersøte besteforeldre er de!



Det eneste problemet med de egentlig er jo at de ikke ønsker seg NOE!

De er ikke så opptatt av restauranter, og opplevelser begrenser seg jo også (de er jo 70).

Min opprinnelige plan var å gi min Bestemamma en tur til Syden (sammen med min mor) og plassere Bestepappa ute hos min stefar en ukes tid. Min Bestemamma har alltid hatt lyst til å reise, men min Bestefar har aldri vært veldig opptatt av det store utland. Genial idé syns jeg, men så kom det ting i veien vet du...

Slikt skjer jo. De to eldre bestemte seg for å benytte seg av litt sparepenger og lottogevinster og kjøpe seg en tur med Hurtigruten... Helt selv da må vite! :(

Det var altså den gave idéen. Så kom det neste alternativet.... Vi oppgraderer turen deres med Hurtigruten: Større lugar, vin på lugaren, ekstraservice osv. Vi står på venteliste og det nærmer seg jo dette her. De skal ikke reise før seinere i høst, men allikevel. Hadde jo vært greit å få ting i orden.

I dag er familien i "krisemøte" for å prøve å finne et siste og forhåpentligvis endelig alternativ. Er det noen som har tips?

Kom med de kjære deg!

8 kommentarer:

Pia sa...

Hmm, ikke lett, det der. Hva med et gavekort på en flott restaurant?

Siven sa...

Neimen Pia, har du ikke lest skikkelig? ;)

Se avsnitt: "De er ikke så opptatt av restauranter, og opplevelser begrenser seg jo også (de er jo 70)."

the Folding chair sa...

Hva med en session hos fotograf, sammen med barn og barnebarn- flotte bilder besteforeldrene vil ha mye glede av, og som resten av familien også kan få kopier av. Besteforeldrene kan få velge et bilde de får forstørret på lerret. I tillegg er det jo en artig opplevelse for hele gjengen sammen, som dere også kan minnes i mange år fremover ;)

Whitebite sa...

enig med hun over her! smart!
good luck, happy chuck.

Hannemor sa...

Syns sånn foto-session høres lurt ut... hele gjengen ;)

Siven sa...

Mari Ann: Ja, det med fotografen har vi nå kommet ned til vi også. Av kvelden, folkene og kanskje samles til album. Sammen med mulig mølle til trasking innomhus.

God idé! :)

Bustenellik sa...

Det er alltid så vanskelig med gaver til eldre mennesker. Håper dere finner en løsning! Jeg er tom for forslag...

Siven sa...

De blir jo gjerne veldig glade for ting som vi ikke vurderer som "fine" nok da... Det er merkelig hvordan det ofte er pengeverdi som gir gaver innpass...