mandag, april 04, 2011

Ting som er mer enn ting...

I dag satt jeg i sofaen min å kikket litt på tv. Dette er noe jeg gjør ganske ofte, men dessverre er det ikke veldig ofte jeg klarer å switche innom noe som faktisk inspirerer. Det var ikke spesielt dypt i dag heller, men tankene svirret plutselig. Spørsmålet som ble stilt var: Hva er din favoritt-ting?

Jeg må jo ærlig innrømme at tanken gikk ganske fort til puta (jeg er VELDIG glad i å sove), men så gløttet jeg tilfeldigvis bort på bordet og der lå det en liten ting som jeg setter veldig stor pris på. Ikke fordi den gjør det den er laget for å gjøre, fordi den er pen å se på, fordi den koster masse penger eller fordi den gir meg status på noen måte, men rett og slett på grunn av hvor den kom fra.

Tingen jeg snakker om er en liten iPod. En shuffle tror jeg den kalles.


Pitteliten sak som jeg ALLTID har med meg. Den er blitt litt slitt i kantene av det.... Den serverer meg deilig musikk hver dag, uansett hvor jeg er og hva jeg driver med. Den gjør daglige bussturer levelige og bråkete arbeidsdager overkommelige.

I de årene jeg har hatt den har den trofast gjort det den skulle gjøre, til tross for stadig sviktende ekstrautstyr. I dag måtte den få nye ørepropper (IGJEN).


Men som jeg såvidt nevnte over så er det ikke funksjonen som gjør denne tingen spesiell for meg. Det er opphavet. Det hadde seg slik at jeg fikk denne lille iPoden i gave av en veldig god venn, den samme dagen som verden bestemte seg for å ta han fra meg. Av alle ting han gav meg var dette den siste, og jeg tar ekstra godt vare på den av denne grunn.

Stadig i tankene.............

1 kommentar:

Hannemor sa...

Oj..
skjønner godt du er glad i denne "tingen"
Klem