lørdag, april 09, 2011

Fredag og ny favorittvin!

Det var fredag i går. Litt ut på ettermiddagen ble det avtalt at jeg skulle møte en venn til middag. Sushi stod på menyen på Nama. Der fikk vi en litt for søt Cloudy Bay Sauvignon Blanc. Ikke SÅ god til sushi, men veldig bra til desserten. ;)

Under middagen ble det avtalt at det skulle drikkes litt mer vin. Egentlig en veldig vanlig fredagsutvikling, men det hindrer jo ikke at det ble veldig koselig. :D Turen gikk videre til Pergola Mat & Vinbar. De har verdens vanskeligste vinkaraffel, men mye god vin og litt småmat å spise til også. 

Der fikk vi først en veldig passende amarone. Da jeg ble spurt hva jeg ville ha var alt jeg klarte å prestere; "Plomme!". Modifisert da til "redusert plommesaus" etterhvert. En kan ikke alltid være like veltalende sant? K kom tilbake med flasken som du ser under. Veldig god!


Utover kvelden dukket det opp noen flere venner og i tillegg fant jeg en ny favorittvin. Myk, rund, vanilje, lær og solstikkbær (vi klarte ikke å bli enige om det var umoden solbær, stikkelsbær eller rips inni der).

Helt klart en som kan drikkes igjen! 

Jeg må selvsagt innrømme at vi trolig drakk vinen i feil rekkefølge, men slikt kan en jo ikke vite når en ikke er ekspert. Vi nyter så godt vi kan vi! :D

Takker til K, K, H, JH og R for fin kveld!

Nå gjenstår det å se hva dagen og kvelden bringer av aktiviteter, men før det skal det nytes frokost! Hmmmm, eggerøre tror jeg! 

Håper dere får en fin helg alle sammen!

Ingen kommentarer: