søndag, oktober 02, 2011

Siv tester - Silikon

Ja, Siv tester. Så slipper du hvis du ikke gidder. Du får selvsagt lov å teste du også hvis du vil. ;) 

Denne gangen har jeg testet silikon. Ja, ikke slik silikon som legges under huden. Jeg er for engstelig av meg til å drive med slikt. Nei, jeg har testet silikonform til baking av muffins! 

Til bursdagen fikk jeg både søte rosa muffinsformer... 


 ...og hjerteformer.


De rosa fungerte veldig fint. Hvis en har tålmodighet til å vente til muffinsen er nesten helt avkjølt så løsner de superfint fra formen. Det er bare å brette. :D Enkle å vaske er de også!


Den hjerteformede derimot... Jeg var i utgangpunktet mest opptatt av hvordan hjerteformede muffins kom til å se ut. Og ja, de ble hjerteformede altså! :D 


Men her var det ikke like lett å få bakverket ut av formen. De ble bunnløse alle sammen er jeg redd. Det MÅ nok noe smørning til her altså. Prøve det neste gang! 


Uansett ble de ganske gode. :D

8 kommentarer:

Elin sa...

Sååå du har silikon du også ja.. :-D Har ikke testet mine muffinsformer ennå, men den store runde forma fungerer utmerket. :-)

Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Takk for at du tester for meg!!
Men hva hvis du hadde hatt muffinspapirformer oppi hjerteformene?? De hadde vel blitt hjerteforma uansett?

Ikke vet jeg.

:)

WB (på jobb, hrmff)

Siven sa...

Elin: Ja, har det. Ønsket meg og fikk til bursdagen! :D Har bare vært litt lat på bakingen siden den gang...

WB: Det er mulig at muffinspapir oppi kan fungere, men er da redd for at de blir spissere i bunnen. Jeg prøver nok det hvis det ikke hjelper å smøre de.

Jeg har også tenkt å prøve de rosa formene uten å ha de oppi et brett. I håp om at de kan stå på egenhånd.

Bondekona sa...

Takk for testinga.

Jeg har noen sånne rosa som du har,-men som er hjerteforma.
Jeg trodde ikke de virket.
Men vente til de er blitt avkjølt, altså?..

Siven sa...

Bondekona: jepp må vente til helt avkjølt.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Takk for test. De rosa var jo fjonge - i tillegg til effektive.

Shy sa...

Flott test, iallefall å sjå og lese om!
Har ikkje silikon, hverken her eller der ;)

Siven sa...

Jeg tenker at det kanskje kan komme en hel serie med tester fremmover.

Jeg har foreksempel tenkt å teste ut bodylotion. En halvfancy en på ene foten og Spenol på den andre? I en 4 uker tid?

Hva syns dere?