fredag, oktober 21, 2011

Dag 14 – Et vinterbilde


Kanskje ikke et ekte vinterbilde, men for noen uker siden la det seg hagl i veien. Da jeg kom ut fra kontoret luktet det vinter for første gang på denne siden av sommeren.

Det har vært en begredelig sommer i år. Det gjenstår å se om vinteren blir bedre. Ikke at jeg nødvendigvis vet hvordan en bra vinter arter seg. Jeg er jo ikke glad i snø. Jeg er ikke glad i regn heller, men alle minst liker jeg glatte fortau. Det gjør det så vanskelig å fote seg når en er en snublefot. 

Nå jeg blir rik skal jeg ha sjåfør ventende utenfor døren. Da må jeg bare overleve trappa. Når jeg tenker meg om er det nok best hvis jeg bor på bakkenivå.

Har du sett vinteren enda?

9 kommentarer:

Whitebite sa...

JA! det har vært masse haglbyger her, men ingen snø. dessverre.

Jeg liker vinterkulde når den er tørr og stille. Når det er kaldt er det ofte vindstille, regnfritt og varmere inne (ihvertfall hos oss) -dette er nok mye av årsaken til at jeg liker vinteren.

Men når det regner og blir kaldt om hverandre, da blir det glatt og ufyselig. og det liker vi ikke.

derfor liker jeg de vintrene vi har hatt de 2 siste årene. Kalde og tørre i måndesvis.

Hvis du skulle velge, ville du ikke valgt frost og rim fremfor regn og vind?

:)

Siven sa...

Er den tørr nok så kunne jeg nok likt vinteren, men så snart det kommer rim så er jo jeg helt bambi. Da er lykken ødelagt.

Dessuten er jo jeg en av de som syns det er koselig å være varm og tørr under paraplyen min. Dessuten er det så morsomt å se på alle de som blåser bort. :D

Siven sa...

MYE dessuten.. ;)

Frk.Virrum sa...

Hagl, mengder med hagl/haggel(?) siste uka...
Jeg vil ha mengder med hvit, deilig snø lavende ned den 20.desember, og den skal ligge helt til påske. Fikser du?

Siven sa...

Frk. Virrum: Ja, jeg tror jeg er ganske nærme allmektig etterhvert så det fikser vi vet du! Værgudene er herved avsatt. :D

Siven sa...

Eller kanskje de bare er under administrasjon?

Pia sa...

Jeg har ikke sett vinteren ennå, men jeg har kjent den. Det er kalde morgener nå, og jeg må skrape bilruta før jeg drar på jobb.

Tore R. sa...

Freste over Hemsedalsfjellet på fredag ettermiddag, litt snø i terrenget men bare småflekker. Ingenting på veien. Lufttemp -2 grader. Tok jo ikke bilde ... men det var vel ikke noe å ta bilde av heller.

Siven sa...

Tore: Som du ser over så kan ALT tas bilder av. :D