tirsdag, mai 31, 2011

Årets "fangs" - ett bursdagseventyr.

Når en har så snille og hyggelige venner, som det jeg har, så blir bursdagen virkelig en fest! På lørdag var vi en gjeng på restaurant for å få deilig tapas og etterpå var vi på vinbar for å få deilig vin. (Dette skal jeg ikke skrive mer om tror jeg.)

I tillegg til at de faktisk ville være med å feire min (første) 29-årsdag så kom de også med gaver! :D 

Tenkte derfor at jeg skulle skryte litt av alt dette nyervervede, som jeg gleder meg til å teste ut! 

Det var ting til matlaging:


Muffinsformer i silikon - både av "vanlig" type og i hjertefasong.


Decomax til pynting av muffins og annet bakverk. Nå trenger jeg ikke lenger å støtte opp sprøyteposen mens jeg fyller på den og forhåpentligvis grise langt mindre når jeg skal spre godhet utover kaker og boller. (Tilbakemelding om hvordan dette går kommer når jeg har fått testet.)


Fra Ålesund kom det en blå pakke.


Fruens frustrasjon kan en se på båndet.


Hilsnen sier så mye som: "Drittbandet går ikke an å krølle :(" 


Det kan se ut som om Fruen har skaffet ekslusive greier. Det til høyre er da Balsamicoredusksjon med jordbær: Til desserter og diverse, sier Fruen. Til venstre ser du noe som jeg aldri har sett før. Det er en treskje dyppet i en blokk av sjokolade. Til sjokoladen er det også festet en plastampull med det som trolig er whisky. Denne skal en da dyppe i varm melk og så sleike... og så kan en sikkert drikke sjokolademelken etterpå. ;) GØY med ting en aldri har prøvd før!


 Det eneste eksemplaret av typen "nips" fikk jeg fra en mann! Men det er ikke bare nips må vite, den har jo selvsagt en funksjon! Det som kanskje kan minne om en vase er faktisk en sparebøsse. Peneste sparebøssen jeg har sett noen gang! Den har nå fått "hedersplass" i vinduskarmen. (Det er ikke kommet penger på den enda....)

Men det slutter ikke der vet du. Jeg har jammen hatt en fryktelig innbringende bursdag i år! 

Jeg kjenner det er godt at alle kjenner meg så godt! (Prøv å få DEN setningen til å fungere du!) 

Og alle har de tenkt på forskjellige sider av meg, for det kom jammen noen "pyntegreier" også... sånne ting som gjør at Siven føler seg fin i hverdagen.

Smykkesett og bok fra supersøt kollega.


Og vesken som jeg siklet på da vi shoppet i London i mars, fra S.


Alle disse tre siste har allerede vært i bruk og kommer nok til å figurere mye i min hverdag fremmover! :D

Ellers har jeg jo tidligere skrevet om gavene fra familien.

Ja, hvis ikke jeg er heldig jente så vet ikke jeg! 

Nå har jeg snakket mye om gaver.... men det aller viktigeste er uansett det at jeg har de ( vennene altså, ikke gavene). At opptil flere ville komme og feire sammen med meg og at de som ikke kan befinne seg i bergensområdet akkurat nå faktisk tenkte på meg der de var. DET er fint det! 

Takk, takk og takk!

9 kommentarer:

Bondekona sa...

Gratulerer så mye!
Igjen.
Det er herlig med bursdag!

Siven sa...

Takk!
Igjen.
Jeg skal snart slutte å snakke om det... ;)

Whitebite sa...

someones been lucky!!

ok,der hørtes det ut som jeg siktet til noe helt annet. hahahha.
men herlighet daaa..så fiiine gaver!

Siven sa...

Whitebite: Ja, jeg fortjener det nok ikke. ;)

Men snille mennesker altså! :D

Unknown sa...

Den nye og rosa sprøyteposen må du gi tilbakemeldinger på! *smil* Også bør du lese 'Lille Eyolf' (Ibsen).

Unknown sa...

Sprøytetingen? Er vel strengt tatt ikke en pose. Jaja.

Siven sa...

Karianne: Skjønte hva du mente med sprøytepose. ;) Bakverksdekoreringsinstrument er kanskje litt kronglete? ;)

Det kommer helt klart "anmeldelse" av den når jeg har fått testet. Litt travelt for tiden.

Pia sa...

Gratulerer med vel overstått bursdag! Nå blir det vel cupcakesinnlegg? For de formene og sånt må du bruke til cupcakes, ikke vanlige, simple muffins;)

Siven sa...

Pia: Takk for det!

Eneste forskjellet på muffins og cupcakes er vel pynten er det ikke? Så da blir det vel decomax'en som må til pers da... ;)

Det kommer nok noen bakeinnlegg etterhvert. Etter eksamen eller så.