lørdag, mai 14, 2011

Bloggefrustrasjon....


Jeg har fått en ny "petpeeve", altså en sånn ting som jeg elsker å hate. Eller kanskje jeg bare hater...

Jeg liker ikke blogger som har lagt på funksjon som gjør at jeg ikke kan høyreklikke på en link og så få side opp i ny fane. Skjønnere dere hva jeg mener?

En får opp feilmeldinger lignende denne.... 


Jammen, jeg ville jo ikke bruke bildene dine. Jeg ville trykke på en link i blogglisten og finne en annen blogg!! Jeg ville gjøre det som bloggere gjør...lese andre blogger! Grrrr!

Det finnes tydeligvis flere varianter av instillingene her. Noen sider gir meg automatisk ny fane hvis jeg venstreklikker på linken, men andre insisterer på å åpne linken i samme fane som den jeg allerede har oppe.

Jeg har gjerne 20 faner oppe på en gang. Som jeg lesere fortløpende. Jeg åpner gjerne flere av bloggene fra en annens bloggliste og vil ikke måtte gå tilbake til opphavssiden hver gang jeg skal finne en ny...

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg vil si at dette er ENDA mer slitsomt enn ordbekreftelse på kommentarene...


Er det bare meg som syns dette er slitsomt?

Edit: Kopisperre kalles det! Godt å få det bekreftet at det ikke bare er hos meg dette skjer. 

5 kommentarer:

Whitebite sa...

for å være helt ærlig så fatter jeg ikke hva du mener!
så dust er altså jeg.. hugs☻

Siven sa...

Ja, det er ikke sånn på din i alle fall.

Jeg regner jo med at det er noe de har skrudd på for å hindre at folk "låner" bilder, men det at det slår ut på blogglisten er jo kjedelig.

Jeg føler ikke jeg kan liste opp hvilke blogger det gjelder. Det er litt som å henge ut folk syns jeg...

Shy sa...

Hæ? Sorry, eg fattar heller ikkje kva du meiner! Du får heller gje beskjed om det gjeld meg. Men eg kjem i tilfelle ikkje til å ane kva eg skal gjere for å fjerne det........

Siven sa...

Hmm, er det bare hos meg dette da?

Noen som er villige til å prøve med en nettside eller to dersom jeg sender link på epost?

Alexia sa...

har ikke opplevd det, men tidligere i kveld gikk det ikke an for meg å kommentere på bloggen din- kan det bare ha vært en slags feil på nettstedet?