søndag, mai 01, 2011

Thor

En venninne lurte på om jeg ville være med på kino for å se filmen Thor. Jeg var skeptisk, men sa nå ja. En kveld med I er jo uansett koselig.


Jeg lovet egentlig K at hvis jeg så én hjelm med horn på så ville jeg reise meg å gå... Det er lett å være overmodig, men når en først har brukt 100 kroner på dette så har en ikke egentlig lyst å reise seg midt i filmen. I alle fall ikke når en sitter midt i salen. 

Thor forteller historien om tordenguden Tor som er en overivrig jypling som blir forvist til jorden på grunn av at han ikke hørte på sin far Odin. Odin håper at litt tid som menneske vil gjøre Tor mer ydmyk og dermed bli en bedre fremtidig konge av Åsgard. Hvordan gikk det hele tror dere?


Som dere hører på navnene er det en deilig innblanding av norrøn mytologi i noe som ellers ser ut som om det er hentet fra Iron Man eller lignende. De har tatt seg en del friheter med "historien". 


Filmen var ellers spekket med skuespillere de fleste har sett før. Tor spilles av Chris Hemsworth og i tillegg har vi Natalie Portman som smart forskerdame og Anthony Hopkins som Odin.


Det er action, kostymer, spesialeffekter og alt som en ellers forventer av en amerikansk film. Stor filmkunst er det vel ikke, men den har vel sitt publikum denne som det meste annet.























2 kommentarer:

Whitebite sa...

mmm,noe bra i den filmen ser jeg..
liker godt kinoanmeldelser!! keep going! klems;o)

Siven sa...

Helt klart ikke vond å se på den der, nei... ;)

Er ikke så ofte jeg er på kino, men det kommer nok mer film med ujevne mellomrom.

Koselig at du stakk innom. :)