torsdag, mai 05, 2011

Vårkveld med T

Det har vært nok en koselig kveld i Bergen. Det som så ut som om det skulle bli en kjedelig kveld på sofaen rettet seg straks når det dumpet ned en epost i boksen min på jobb. T ville ha selskap til middag. :D 

Jeg er jo ikke vanskelig å be. Jeg er stort sett med så lenge det loves godt selskap!

Det er ikke ofte jeg sier nei når det loves dårlig selskap heller, har jeg funnet ut. En kosekveld i stillhet på sofaen kan være vel så bra som en kveld på byn, middag på restaurant eller kaffe på kafé. Jeg er generelt glad i selskap viser det seg. Men ikke store grupper. Da får jeg litt fnatt og har egentlig bare lyst å gjemme meg i et hjørne. 

Men det var ikke det jeg skulle snakke om i dag. Ja, vet ikke helt hva jeg skulle snakke om.... 

Jo! Jeg skulle snakke om "nye" Cyclo i Nygårdsgaten. Det ser veldig bra ut der nå etter at de har pusset opp. Restauranten har fått en makeover sånn utseendemessig, men maten er den samme. Nesten litt skuffende det da, men den kommer rimelig kjapt og metter fint.

 
Problemet på Cyclo er den litt tilbakeholdne servicen. Servitøren spør sjeldent om en vil ha dessert eller kaffe selv om en blir sittende på bordet etter at tallerknene er ryddet. Jeg vet faktisk ikke om de driver med dessert eller kaffe... Kanskje det er derfor de ikke spør? 

Uansett (hmm her var jeg vel kanskje ikke helt norsk i setningsbyggingen), her får en både sushi og nudler. Prisen er også overkommelig for de fleste. 

Vi var fornøyde etter vårrull og sushi i dag. :D Glemte selvsagt å ta bilde av maten da... jammen er jeg ubrukelig blogger! 

Etter Cyclo ble det te og is + kaffe og kake på Café Opera. Små gleder i hverdagen! 


Det ble mye "jenteprat" over koppene i dag!

Håper dere har hatt fin torsdag også!

I morgen er det helg og for min del betyr det konfirmasjon. Har dere spennende planer?

4 kommentarer:

Chris sa...

Å, ja! Cyclo ER faktisk en fin plass å spise på. Sushien er ganske bra, til tross for en noe mutt og innesluttet servitør. Jeg tror nok ikke han er sur, jeg tror bare dette er personligheten hans som skinner gjennom!Og jeg tror at jeg har brukt ordet tror for mange ganger i denne kommentaren, så jeg går bare og legger meg!

Siven sa...

ER enig i vurderingen. Han er nok ikke sur. Derfor jeg prøvde meg med det litt nøytrale ordet tilbakeholden. ;)

Dessverre fører det til mindre tips fra min side, som igjen sikkert ikke fører til bedre service... Ja, ond sirkel og alt det der?

Whitebite sa...

konfirmasjon her også -og thank you almighty lord - for at det ikke er noen av mine egne!! ellers skal jeg jobbe. Kjedelig helg med andre ord.

Siven sa...

Ja, antar det er konfirmasjoner i de fleste familier den neste måneden. I min har de klart å presse 2 inn på samme dag. Veldig "praktisk".

Håper ikke jobbingen legger for mye demper på kosen da. ;)