lørdag, mai 14, 2011

Jeg har fått blomster!

Det er ikke ofte det skjer, men det er SUPERKOSELIG å få blomster! :*) (Hmmm, kanskje frekvensen er det som gjør det ekstra gøy?)

Her om dagen fant jeg en lommebok ute i gangen i huset der jeg bor. I huset er det mange leiligheter med både unge og gamle beboere. Lommeboken var liten og svart og innehold en relativt stor sum penger. Det var ikke noe navn, ingen kort eller annet som kunne lede meg til eieren. 

Siden den lå inne i gangen så antok jeg at det var noen som bodde i bygget som hadde forlagt den. Hengte derfor opp to lapper. En på oppslagstavle i gangen og en på utgangsdøren.

Litt utpå kvelden ringte det en dame på vegne av en annen dame og fortalte meg at denne andre damen hadde mistet sin lommebok. Denne andre damen var av den gamle og litt surrete sorten og kunne dermed ikke ringe til meg selv. 

Jeg fikk en lengre forklaring av hvordan denne forleggelsen hadde funnet sted. Jeg fant selvsagt historien både langtekkelig og plausibel. 

Dagen etter la jeg derfor ovennevnte lommebok i en hvit konvolutt og overleverte denne i vaktmesterens varetekt, med melding om å utlevere lommeboken til den eldre damen når hun kom for å hente den. 

Jeg kunne jo ikke banke på pensjonistens dør før fuglene kvitret og jeg ville jo tro at hun gjerne ville ha lommeboken sin i retur så snart som mulig. 

Ved akseptabel tid på døgnet ringte jeg så den første damen som skulle gi beskjed til den andre damen om at lommeboken kunne avhentes. 

Det hele gikk tydeligvis i orden, for da jeg kom hjem fra jobb hang denne på døren min.... 


Og inni var denne.


Temaet her er helt klart 17. mai! :)

På kortet var det skrevet en liten avhandling i gammeldameskrift. 

Jeg tolket det til:
"Din nabo i 5.etg. takker deg for din ærlighet. Hun ble så takknemlig! Hennes nabo i 512 sender dette på hennes vegne."


Det hele er en solskinnshistorie av dimensjoner! :D

Blir du like glad for blomster som jeg blir? Hvis ikke... hva kunne du tenke deg i steden?

4 kommentarer:

Whitebite sa...

søt historie! ser for meg film i hodet når du forteller.. spennende å bo i blokk..? eller?
har bodd i det selv..men der var det så mye galskap, at jeg smilte lettet den dagen jeg flytta.. men gode minner også.. Minner litt om Borettslaget-serien..

Alexia sa...

Hadde blitt glad for blomster ja, og den gamle damen ble nok veldig glad!

Har det skjedd noe rart på bloggen din- det innlegget som står etterpå her har jeg da lest før? hmmm..

Siven sa...

Det å bo i blokk har vel både fordeler og ulemper. Jeg ser og hører overraskende lite til naboene, men desto mer til de narkomane i gaten utenfor.

Jeg smiler høflig hver gang jeg treffer en nabo jeg og er egentlig fornøyd med det.

Ble en gang invitert inn på kaffe og kaker av en av de mannlige naboene, men det ble aldri noe av. Han og kjæresten flyttet ut og hver til seg ikke lenge etterpå. Mulig noen andre sa ja til kaffe? ;)

Siven sa...

Alexia: Kan se ut som om det er enda flere følgefeiler av bloggerkaoset denne uka.

Jeg mangler fremdeles bilder, kommentarer og annet. Håper det retter seg skikkelig snart. Så får folk heller gi beskjed når de finner noe rart. :)