mandag, mai 16, 2011

Min første rugbykamp

På lørdag var jeg på min første rugbykamp. Landskamp også må vite! Norge mot Israel.... som selvsagt laget litt ekstra liv og røre rundt kampen, spillerene, publikum osv.


Det var mennesker som var der kun for å protestere mot staten Israel og det de gjør mot palestinerene. Det var mennesker der som både ville protestere og se kamp. Det var mennesker der som ville støtte Israel fordi de har tilknytning der. Det var mennesker der som arbeidet for aviser og tv som ville dokumentere det hele. Det var i det hele tatt en noe mer brokete forsamling enn det ellers er på rubgykamp. Tror jeg da. Dette var jo tross alt min første så jeg VET ikke...


Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner så mye av reglene. Hovedpoenget er å få ballen fra sin egen side av banen til den andre siden for så å "lage" poeng på en eller annen måte. En kan flytte ballen over banen ved å løpe med den selv, sparke den fremmover eller kaste den bakover (?). Ja, det hele er veldig logisk. :D

I det hele består en kamp av mølje etter mølje etter mølje, spark for å få ballen mellom stengene, mølje, mølje, mølje.... Ja, dere skjønner poenget. Det rare er at dette møljeprinsippet har en masse regler som det er nesten umulig for noen å skjønne og i alle fall å få med seg mens de spiller. I alle fall for sånne som meg som er helt ny på dette.

Gøy var det nå uansett. Takker til T for godt selskap! Jeg fikk kaffe og pølse så nå føler jeg at jeg har ladet godt opp for 17. mai. :D

Det gikk ikke så bra for det norske laget. Fra å lede 3 - 0 hele første halvdel så gikk det nedoverbakke i løpet av andre omgang. Regn og tap på en gang er ikke noe koselig, men de fikk nå fest etterpå da uansett.

Har du lært noe nytt om sport i det siste?

2 kommentarer:

Whitebite sa...

niks;o) burde jeg det?? ;o)

Siven sa...

Egentlig ikke.... ;)