lørdag, mai 28, 2011

Jeg har fått pakke!!

Jeg har bursdag på søndag. Bursdag betyr pakke fra Mamman i posten og jeg - jeg er ikke en av de som venter til selve dagen før jeg åpner! :D (Jeg venter på julaften det gjør jeg, men ikke på bursdag.)


Pakken fra Mor er alltid 1 del forundringspakke og 1 del velkjent og koselig. Det vil si det er alltid deler av pakken som jeg ikke vet hva er og så er det noen komponenter som alltid er med. Jeg mobbet henne for dette i fjor og det viste seg at hun faktisk ikke var klar over at hun pleide å sende "de samme" tingene hvert år. :D


Det som er det samme er snop-delen. Det følger alltid med en samling gode ting av typen lakris og surt snop. Jammen godt jeg la igjen en masse tusenlapper hos tannlegen i går. Munnen er GODT forberedt til å innta årets "fangst". :D


De ukjente tingene består ofte av noe Mamman har tegnet eller laget. Av og til er det bilder jeg har bestilt motivet i, men denne gangen hadde jeg faktisk ikke bestilt noe. Jeg var litt blankere i år enn det jeg ellers har vært. 


Mamman hadde pakket inn gaven min i embalasjen til noe som min bror tydeligvis hadde fått underfrankert i posten. Nysgjerrig! :D


Snille, snille har sydd brystduk til bunaden min!! :D Jammen er jeg heldig altså! Dette er jo virkelig noe jeg hadde lyst på. Ikke det at jeg har hele bunaden i orden, men den jeg hadde var for liten så nå er enda en brikke i puslespillet i orden. Deilig! :D


Jeg har tilbud om endring av fargen på de lange perlene i midten, men jeg tror jeg liker det hvite mot det hvite. Det var litt mer moderne enn de andre jeg har sett. Hvis en kan snakke om moderne når det kommer til bunad da... ;)

Jeg lurer på om hun har tenkt over at hun nå også må lage nytt belte til meg i de samme fargene.... Det jeg har passer jo ikke lenger til. ;)
Og det stoppet ikke der vet du..... Jeg har jo to brødre også (selv om jeg også i denne gaven ser min mors påvirkning).


Til Susto



Ja, det å ta bilde av deg selv med mobilkamera er vanskelig, men måtte jo nesten vise hvordan det ble på! :D Veldig fornøyd! 

I kveld venter middag på Escalon sammen med gode venner, etterfulgt av vin og annen god drikke på dertil egnet lokalitet. 

Ønsker dere alle en super helg!


17 kommentarer:

Anonym sa...

Fint du likte det. Søren at jeg er så fantasiløs når det gjelder snopet, men jeg ender altså alltid med det jeg i øyeblikket har lyst på selv...
Og ja, jeg har tenkt på det med beltet,De første 15-20 centimetrene er allerede ferdig :D
Ønsker deg en super bursdag

Mamma

Siven sa...

Klager ikke over snopet jeg altså. :D Det er forresten allerede borte alt sammen.... ;)

Tusen takk! :D

Bondekona sa...

Så heldig du er!

Kjekt med kjekke pakker.
Nydelige smykker på nydelig du.

Ha en fin kveld.
;)

Hannemor sa...

Søte Siv

Så spennede innlegg.. mannen så forundret opp da jeg komm ned til bildet av bryststykket til bunaden... det kom et "åååå" da jeg så hva du hadde fått, artig da du kommenterte i mitt blogginlegg om bunader forleden. Håper kvelden blir bra, bursdagsklem på forskudd!

Unknown sa...

Gratulrere så masse med dagen!! Og så fiiiine gaver! Helleminhatt.

Da har jeg linka videre til din omtale av 'The King's Speech'. Er vi litt sånn Colin Firth-dånere begge to?? Hehe.

Whitebite sa...

Gratulerer med dagen!!
snill mamma og brødre!
fine gaver!
håper dagen din blir
f a n t a s t i s k!
klem
;o)

Siven sa...

Hanne: Det med bunad er jo veldig aktuelt i mai... :)

Karianne: Takk takk!

Er ikke alle jenter litt Colin Firth-dånete? ;)

Shy sa...

Gratulerer med dagen! Fine gåver.
Er det brystduk til hardangerbunad?
(har ikkje så veldig greie på bunad, altså...)

Siven sa...

Shy B: Ja, det er bare hardangerbunad som gjelder i min familie. Jeg var ikke kjempefan når jeg bar yngre, men har vel varmet til de etterhvert.

Jeg føler meg i alle fall veldig norsk når de er i bruk. :)

the Folding chair sa...

Gratulerer med dagen! Så snill og flink mamma du har :)

Unknown sa...

Godt vi har en felles lidenskap, hehe. Fikk du noen treff på linken min?? (*nysgjerrig*)

Siven sa...

Ser ikke ut som om det er noen treff der enda, men jeg traff nok ikke første bølge av lesere så det er nok ikke så rart.

Unknown sa...

Hm.. Jaja, verdt forsøket! Du skreiv en god omtale *smil* Driver blogger og bøller med deg nå? Jeg har også ikke fått logga inn med meg sjøl enkelte dager. Synes det har vært en del rusk i det siste.

Siven sa...

"Bøller" bare i eksplorer så det går greit så lenge jeg er hjemme (Der brukes bare firefox).

Takker for skryt av omtale, jeg har ikke helt fått dreisen på dette med å skrive enda. Føler jeg famler litt, men det blir vel bedre etterhvert.

Derfor hjelper det jo veldig å lese andre som skriver godt (som deg). Inspirasjon. ;)

Se der fikk jeg skrytt litt jeg også! :P

Unknown sa...

Dirrrty? Hehe. Tipser i vei om pustende linser. De kan du bruke døgnet rundt! Glimrende patent.

Siven sa...

Du er så flink til å skrive begge steder du... Blir helt forvirra jeg. :D

Unknown sa...

Går litt rundt for meg, også..