søndag, mai 01, 2011

Bergens beste burger - del 2

Tidligere har jeg skrevet om det å finne Bergens beste burger. Så langt har jeg tatt for meg Naboen og Inside. I går kom turen til burgeren på Verftet.


Det hele SER jo veldig bra ut. Det er både ost og bacon her, men det er også MYE dressing i bunnen, brødet er noe svidd i toppen og etterhvert ble det litt "soggy" av all dressingen. En kan vel også si at salaten var noe kjedelig.

Potetene derimot har jeg ikke noe å utsette på. De virket saltkokte og så bakt i ovn med olje og pepper. DEILIG!

De burde egentlig servere de potetene som egen rett bare med salsaen som fulgte med. Den var også supergod!

Selve kjøttet i burgeren var veldig godt. Akkurat passe stekt og godt krydret, men det var nok ikke nok til å redde denne burgeren når en må ta hensyn til brød, saus osv.

Konklusjonen er altså: Sorry Verftet, selv om dere har Bergens beste lokalitet på en solfylt dag så er nok ikke denne burgeren heeeelt verdt de 185,- kronene den kostet.

Anbefaler allikevel Verftet alle dager det er sol og vindstille. Det er lite som slår det å innta en sein lunsj i vannkanten her.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelige Bergen!! Koselig med kommentar på bloggen min *smil* Kongelige bryllup er alltid stas!!

Kathinka sa...

Hei! Så kult (: Jeg har også burgerprosjekt i Bergen, men nettopp starta. Hvem er den foreløpige vinneren etter din smak?

Siven sa...

Det ble vel egentlig ikke kåret en vinner. Det hele startet jo med at Naboen endret på sin burger. Underveis i prosjektet ble bugeren deres bedre igjen og prosjektet ble lagt på is.

Har du funnet er du foretrekker?