onsdag, mai 18, 2011

Bagdad Café/Out of Rosenheim - film

Jeg ble servert denne filmen for noen dager siden. Jeg visste virkelig ikke hva jeg gav meg ut på her altså...


En merkelig, finurlig, koselig, spesiell og original film! Feelgood men også trist og litt melankolsk. Og med en utrolig sang i bakgrunnen!


En tysk dame forlater sin ubrukelige mann mens de er på ferie i USA. Hun vandrer lang landeveien til hun kommer til en nedslitt, avfolket og bortglemt kafé. Der blir hun værende og sprer liv, varme og kjærlighet rundt seg.


En kunstnerisk film, en uvanlig film, en smilefilm. Anbefales!

5 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ah, en klassiker som hadde gått i glemmeboka.

Siven sa...

Ja, innimellom er det fint å hente frem slikt som en ikke har tenkt på på en stund.

Denne var ny for meg da, men ble fasinert. :)

Whitebite sa...

ser bra ut!

Siven sa...

Gjør oppmerksom på sjangerendring når det er ca 15 minutter igjen. Den kunne jeg unnvært.

Jenny sa...

Veldig bra film! Egentlig for de litt spesielt interesserte, med surrealistiske elementer.
Herlig manus, skuespillere... og soundtracket er nydelig. Absolutt en klassiker.