onsdag, mars 30, 2011

Bergens beste burger?

I går kunne jeg endelig slå fast noe jeg har tenkt og diskutert med mine venner lenge: Naboen har ikke lenger Bergens beste burger.

Før: Saftig og smakfull med masse deilig salat, tomat, godt brød og DEILIGE store pommes....
 
Det er veldig mørkt på Naboen så bilde er nesten umulig å ta...

Nå: Tørr, for lite eller for mye krydret med slapp salat og overmoden tomat, svidd brød og poteter som nesten alltid er for godt stekt.

Det er fremdeles fordeler her selvsagt... Det dreier seg om en skikkelig biffburger det her (ikke skosåle i press), dressing og sauser kommer ved siden av så en kan bestemme selv om en vil ha det og da hvor mye også. Og til slutt så er den relativt billig. Bare litt over hundrelappen dersom en vil ha pommes med.

Jeg kan informere om at dette ikke er et resultat av en gangs smaking. Det har utviklet seg en trend her der en bare har blitt mer og mer negativ. Først var det rett og slett for mye hvitløk og krydder og så etterhvert litt å klage på her og der. Men en går stadig tilbake da - til burgeren altså. De har mye annen god mat på Naboen, men det var nå en gang burgeren som var favoritten en gang.

Jeg har derfor funnet ut at jeg må erstatte denne med noe. Jeg må finne noen andre som kan lage deilig burger til meg! :D Jakten er i gang!

Første forsøk var Inside. Der har de en del flere valgmuligheter med diverse sauser og toppinger. Desverre er menyen noe sparsom når det kommer til informasjon så her lønner det seg å spørre personen bak disken.

Jeg og venninne T prøvde hver vår i dag.

Jeg fikk noe som het en Fyllaburger, som i følge menyen skulle være passende for mennesker som var litt fyllesyke. Dette var en cheeseburger med bacon og en hel masse forskjellige sauser og jalapenos. Merket med to flammer på menyen og det fortjente den nok. :) Ellers fulgte det med deilige frityrstekte potetbåter og litt salat.


Jeg husker ikke hva T sin heter, men oppsettet var det samme bare uten sausene og jalapenos. Vi var begge ganske fornøyde etter vi kom over den umiddelbare skuffelsen av at selve kjøttet i burgeren så ut som og smakte "ferdigburger". Den var litt seig og "tett". Jeg syns også at det var litt traurig at all sausen på min gjorde brødet litt "soggy". Prisen er også noe høyere enn den er på Naboen, nærmer seg 170,- for en medium (som gjør deg mett), men så har de jo 3 størrelser å velge mellom også da.

D dukket opp etterhvert og fikk en burger med ost og sopp... Den luktet godt! :)


Så langt altså... ganske tett løp.. Atmosfæren og kosen hos Naboen trekker opp, men utvalget i burger støtter Inside.

Inside har også noe som de kaller Suicide Solution, en burgertallerken på 1,3 kilo som skal spises på under en time... DET er ikke noe jeg har tenkt å prøve meg på med det først, men han som har rekorden spiste den på 11 min og 30 sek! Påstår de i alle fall.... ;)

Det MÅ finnes noe som er enda bedre der ute! :) Nå sier det seg selv at dette MÅ bli et prosjekt over tid... Jeg kan ikke spise burger hver dag! Det vil hverken magemålet eller lommeboken være med på tror jeg. Det vil derfor komme spredte oppdateringer etterhvert som jeg får muligheten til å teste ut nye steder.

Stay tuned! ;)

Ingen kommentarer: