torsdag, mars 31, 2011

Det er offisielt

Dressbuker er det ingen som går i lenger...

Etter å ha trålt Bergen by i dag kan jeg slå dette fast. Det kan de jo ikke gjøre for det er jo dønn umulig å finne noen i butikkene. På spørsmål i opptil flere butikker fikk jeg bare hoderisting og rare erstatningsforslag.

Samtalen forløp omtrent sånn:

Meg: Du har ikke en helt enkel, svart dressbukse vel?
Butikkdame: Neeeeei, men vi har mørkeblå chinos.....
Meg: Nei, det blir nok ikke helt riktig, du skjønner jeg skal i begravelse.
Butikkdame: Jaaaaa, nei altså dressbukser er ikke så populært nå, men vi har noen linbukser....
(Jeg tusler slukøret avgårde etter å ha takket høflig for hjelpen.)

Til slutt fant jeg EN! Inne på en skikkelig konebutikk skulle de ha 1 500,- kroner for en slik en....

Jeg gikk hjem jeg... uten ny bukse.

5 kommentarer:

Bondekona sa...

Fretex?

Siven sa...

Hmm, ja kanskje, men det må bli neste gang. Begravelsen er i morgen.

Jeg får improvisere noe.

Unknown sa...

Hei, Gordon er bare et must, det var så fint der, slo Jamie også...følg med i neste innlegg, da kommer Jamie;))

Britt sa...

Hei. Takk for tipset om løksuppe. Det fikk jeg lyst til å lage en dag.
Øya er en god bok, den har jeg lest en gang.

Siven sa...

Hei, Britt!

Hyggelig at du kom innom. :)