lørdag, mars 05, 2011

Kaizers Orcestra - konsert

Ah, det er helg igjen og det er snø og sol PÅ EN GANG i Bergen!! En nydelig dag med andre ord og det skal koses sofa har jeg bestemt. Det skal leses litt pensum og det skal drikkes mengder av te. Gårsdagen var SLITSOM, men veldig, veldig gøy!

I går var det konsert med Kaizers Orcestra jeg må si det var en STOR opplevelse! :D De herjer og galute akkurat slik som de skal, og jeg kunne se at de igjen koser seg på scenen. På et tidspunkt tror jeg hele Grieghallen ristet! 

Kaizers har 10 års jubileum i år og tar 'an virkelig ut på turné. Selv har jeg kjent og likt Kaizers helt siden de dukket opp på Sone2 på tven for ca 10 år siden, men jeg har kjent til vokalisten Janove Ottesten fra før dette, når han sammen med Geir Zahl (som også er med i Kaizers) spilte i et band som het gnom (bør sjekkes ut av de som liker visesang med sære tekster sunget på rogalandsdialekt). 

Disse to videoene er opptak fra Vega i Danmark, men det var jammen ikke langt unna at dette kunne vært Bergen i går. Bandet har publikum totalt under kontroll!



Nå skal Siven hvile stemmen (det er jammen ikke mye igjen av den etter i går) og være flink student. Eller pleie allmenntilstanden kan det vel også kalles..... ;)

Nyt helgen folkens! Husk at det innimellom er lov å ta den helt ut og bare herje! :D (selv om en gjerne må lide litt for det dagen derpå.....)


Ingen kommentarer: