torsdag, mars 10, 2011

Russetid allerede?!?

I dag så jeg årets første rødruss! Jeg syns det er veldig tidlig. Er det ikke det?


Det var bare to, det skal sies, det kan jo hende de er sesongville, eller har bladd litt langt i kalenderen.... fremdeles snø ute, HALLOOOOO (sagt på skikkelig sarkastisk ungdomsspråk)!! Er det forvirring som følge av global oppvarming? Har hørt at trekkfuglene blir forvirra, men at det skal slå ut på ungdommen også?


Meg minnes bestemt at vi ikke fikk lov til å tre inn i russebuksen før 1. mai (dette er leeeeeenge siden), men i fjor VET jeg at jeg så noen allerede ganske tidlig i april. Blir det tidligere for hvert år?

Ble litt urolig i ryggmargen her og jeg kan ikke en gang forestille meg hva dette gjør med buekorpsgjengen... de har jo bare såvidt begynt å øve på å gå i takt!

Det er i alle fall ikke tvil - det ER vår når russen dukker opp!

Bilder er lånt fra nett.

Ingen kommentarer: