søndag, mars 06, 2011

Nudelwok med kylling, gulrot, broccoli og paprika

Superenkel og sunn hverdagsmat, men å så godt! :) 


1 - 2 porsjoner:
  • 150 gr kylling
  •  olje til steking
  •  1 gulrot
  • 100 gr broccoli
  • 1/2 paprika
  • 1 løk
  • saus (jeg brukte ferdig østerssaus)
  • 1 1/2 ts sambal oelek
  • 75 gr eggenudler 
  •  
Dette går veldig raskt å lage så sett først på vann til å koke nudler i. Jeg liker best eggenudler, men også andre typer kan brukes hvis du har en favoritt. Nudlene kokes etter anvisning på pakken.
 
Del kyllingen i passe store biter (kan også bruke svinekjøtt) og stek den i olje til den er brunet. Imens kutter du gulrot i skiver, løk i smale båter,  broccoli i små buketter og paprika i strimler.
 
 
Når kyllingen er ferdig brunet legger du den til side og begynner å frese grønnsaker. Ta de som trenger lengst tid først, gulrot, broccoli og så løk. Fres til alt er mørt.
 
Ha nudler, paprika og kylling i pannen (woken) sammen med grønnsakene og hell saus over. Siden jeg brukte østersaus har jeg også chillipaste i. Dersom du bruker en sterkere saus dropper du selvsagt dette. Tilpass etter egen smak. Bland det hele godt sammen og server med en gang.
 
Enjoy!

    1 kommentar:

    Som mine dager er sa...

    Yepp, lager en tilsvarende middag jeg også med alle disse ingrediensene. Nudler slår alltid an.

    Takk for herlig bidrag til diktkonkurransen. Det enkle er ofte det beste, sies det. Du oppsummerer det utrolig herlig med de fire ordene dine.

    Ha en flott kommende uke.

    Klem Marit