lørdag, januar 29, 2011

Fredagskveld med haggis og hyggelige mennesker

Det har ikke blitt så mye matblogging i det siste. Dette skyldes at jeg ofte har erstattet skikkelig middag med frossenpizza og andre ferdigprodukter. Det er ikke noe som inspirerer til blogging og det har jo også begrenset nytteverdi for andre.

                                                                                                                MEN, på fredagskvelden ble jeg invitert på middag hos gode venner. Haggis stod på menyen og det hadde jeg aldri spist før. Jeg må inrømme at jeg var skeptisk. Selv om jeg har sett haggispakkene i butikken (de ser ikke farlige ut), så var ideen om hva det er laget av nok til å gjøre meg litt grøssende. Dette med innmat er noe som gjør mange litt usikre.

For alle dere andre der ute som er skeptiske så kan jeg nå avklare.... Haggis er GODT! :D

                                                                                                                  Haggis er bygg, malt og stekt kjøtt/lever/hjerte/lunge fra ønsket dyr, fett og en masse krydder. Det at det var så krydret var det mest overraskende med hele greia. Massen/deigen fylles i fåremage, vom eller tarm og dette kokes eller stekes så i ovn.

Det hele serveres med kålrabistappe og potetstappe.

                                                                                                                 Vil anbefale at alle, som syns nye matopplevelser er gøy, prøver dette og kanskje fjerner noe av myten rundt haggisen.

Vi fikk forresten hjemmelaget brownies med is til dessert, men da glemte jeg å ta bilde..

Det var en svært koselig kveld!

Ingen kommentarer: