mandag, januar 17, 2011

Wrap med hjemmelaget kyllingnuggets

Det er tid for middag igjen.... Det skjer visst hver dag det. :)

Kyllingnuggets er noe jeg lager hver gang det er søndag, eller jeg ikke gidder å gå ut, og jeg har uendelig lyst på snacks. Det er passe usunt, men innenfor noen grenser som jeg har satt for meg selv. Og så er det jo veldig godt da. ;)


Som jeg har skrevet før så har jeg alltid kyllingfilet i fryseren. Det gjør det enkelt å aldri være helt tom for middag. Det ble en mindre i fryseren i dag. :)

Oppskriften i dag er til 2 wraps. Om du velger å spise begge selv eller dele de på to personer er opp til dere.

Til kyllingnuggetene trenger du: 
  • 1 kyllingfilet
  • 1 egg
  • strøkavring
  • salt
  • pepper
  • smør til steking
                                                                                                                           Skjær kyllingen i passe store biter. Husk på at de skal inn i en wrap så ikke FOR store. Rør egget godt sammen i en dyp tallerken. Ha strøkavring, en klype salt og en klype pepper i en annen tallerken.

                                                                                                                            Dypp kylling i egg slik at hele dekkes godt. Rull så i kavringen. Samme bit skal så tilbake i egget for så å rulles i kavring igjen. To ganger altså per bit.


Legg de ferdigrullede bitene på en tallerken mens du klargjør resten.

Sett på ovnen på 150 grader. Lag til fyllet.

Fyll:

  • 1/4 agurk
  • 3 - 4 cherrytomater
  • 4 skiver paprika
  • 4 blader hjertesalat
  • 1 håndfull revet hvitost (jeg gikk for jarlsberg)
                                                                                                                           Skjær agurk i stenger, tomater i kvarter, paprika i skiver eller staver og riv hjertesalaten i biter. Riv ost.


Når ovnen er varm legger du inn to hvetetortilla til varming. Pakk gjerne disse inn i alufolie. De skal stå ca 15 minutter. Eller bruk anvisning på pakken.

Stek kyllingnuggetsene i olje eller smør i stekepanne. Jeg bruker smør da jeg syns det gir bedre smak. Stek på middels varme slik at de rekker å bli gjennomstekte uten at kavringen svir seg. Legg de ferdigstekte nuggetsene over på papirhåndkle slik at ev. overskuddsfett tørkes av.


Når tortillalefsene er varme tas de ut av ovnen og en fyller de med ost, grønnsaker og kylling. Dersom en ønsker kan en bruke søt chillisaus, chillimajones eller annen ønsket saus i. Jeg spiste mine uten da jeg ønsket meg en ren og enkel smak i dag.


Brett fint sammen og nyt! :)

Ingen kommentarer: