søndag, januar 23, 2011

Helga som gikk...

Denne helga har forsvunnet litt ut i ingenting. Det hele begynte veldig bra med middag og noen øl på Naboen sammen med en venninne. Fikk deilige kjøttboller og nydelig Nøgne Ø Blond.

                                                                                                                          Kvelden vandret deretter videre og vi fikk flere øl og mye godt selskap. Så langt var helgen superfin den. Men så kom lørdag morgen. En er ikke i form og først så trodde jeg jo at jeg bare var litt fyllesyk, men når det da ikke gikk over utover dagen så innså jeg at her hadde jeg trukket imunforsvaret for langt. Såh... syk igjen. Sofa hele resten av helga, men noen lyspunkt har det jo vært da.


Jeg har øst på med usunne greier som snop (stjernemix fra Haribo) og potetgull. Jeg har også prøvd å veie opp med klementiner og te uten søtning. Te uten noen form for søtning er en deilig selvoppofrende kos.

Og så middag da. Enkelt nok til at en sykling som meg kan fikse det uten problemer og også veldig tilfredsstillende.

I dag ble det stekt svinekotelett med veldig frisk og god salat. Koteletten krydres bare med salt og pepper og stekes i stekepanne. Mens den steker river du en hjertesalat i biter, deler 1/3 agurk i store biter, skjører snackspaprika i ringer og deler cherrytomater i passende båter. Bland det hele i en skål og tilsett ca 1/2 spiseskje sitronolje over. Dryss på litt hakket vårløk, en klype salt og en klype nykvernet pepper.

 
Oljen fikk jeg som takk for kattepassing av en kollega i fjor sommer. Den har litt begrenset bruksområde, men til helt enkle salater er den veldig god. Også god til skalldyr.


Til dessert i dag fikk jeg en hel kopp med frosne bær.  :) Det er noe av det beste jeg vet. Skulle bare ønske de hadde droppet å bjørnebærene. De er rett og slett ikke særlig gode når de er frosne.

Håper dere alle koser dere så godt som dere kan nå i helgens siste timer. Det er vel omtrent nå søndagsdepresjonen siger innover de fleste. Da hjelper det med en diger tekopp og en liten sjokoladebit..... ;)

Ingen kommentarer: