søndag, januar 30, 2011

Sushi på en lørdag (restaurantmat) - Sumo

I går var jeg ute for å spiste lunsj med en venn. Den opprinnelige planen var Godt Brød, men der er det alltid så fryktelig fullt. Det var også tilfellet i går. Var bare å snu i døra og finne på noe annet. Jeg hadde allerede vært ute med forslaget om sushi siden det var lenge siden for min del, sushi er liksom ikke vintermat. Det ble Sumo i Naumannsgate siden den ligger rett over veien for Godt Brød.

                                                                                                                Vi har spist på Sumo flere ganger før og det er alltid litt blandet der. Servitørene er litt småtrege, det er forvirring om hva som er på menyen, eller de klarer ikke å gjøre tilpassninger for allergier. Denne gangen var det menyen som var vanskelig. Vi etterspurte en lunsjmeny som de har hatt tidligere og servitøren forteller først at denne kun er tilgjengelig i løpet av ukedagene. Det er jo greit det forsåvidt, men så virker det som om hun ombestemmer seg og forteller oss at en variasjon av lunsjmenyen er tilgjengelig til klokken 16.

Når vi skal bestille kommer det en annen servitør som helt kategorisk forteller at lunsjmenyen kun er i ukedagene. Vi er litt forvirret, men klarer nå kjapt å få bestemt/ombestemt oss. Sushi til meg og nudler til K.
 


18 biter sushi, hvorav ganske mange (10) består av laks, til 245,- kroner. Det er vel i overkant av hva jeg syns er ok, men fisken var god den. Bitene er passe store og jeg blir jo helt fint mett av 18 biter.

K fikk nudler til en noe rimeligere pris, men 160,- kroner er jo ikke BILLIG for en middels stor tallerken med nudler. Jeg er ikke helt sikker på hvor tanken kom fra, men han endte måltiden med bemerkningen "Tror jammen det er nøtter i denne sausen.". Dere får tolke det som dere vil. :)

                                                                                                               Så en oppsumering... Maten er OK, men ikke så mye mer. Det er noe stivpriset, servitørene er ikke alltid like oppmerksomme som en skulle ønske og de kunne vel smilt litt mer også, men de var flinke med vannpåfyll. En er mett når en går, men savner nok litt mer før jeg vil anbefale Sumo fremfor andre sushirestauranter i Bergen. Nama eller Red Sun vil nok gjøre deg mer fornøyd.

Ingen kommentarer: