tirsdag, januar 11, 2011

Status etter 11 dager i nytt år

Nå er vi kommet litt ut i andre uken av året 2011 og jah......... Jeg følte for å gjøre opp status allerede jeg. Hvorfor er det sånn at en må vente til desember før en ser tilbake? Jeg føler jeg har sett og opplevd ting allerede.

Først det negative:
  1. Jeg ble møtt av kaldt, glatt, vått og ufyselig vær. Noe som har ført til at det å komme seg på jobb tar lengre tid enn ellers.
  2. Det VAR ingen som hadde gjort arbeidet mitt mens jeg var på juleferie (det er jo lov å håpe...).
  3. Jeg HADDE ikke lyst å gå på trening og i alle fall IKKE sammen med alle de andre som har nyttårsforsetter om å bli sunnere. 
  4. Alle bake- og matlagingsforsøk jeg har gjort etter 1. januar har gått dårlig (katastrofalt dårlig til tider). 
  5. Lommeboka er ganske så smal og salgsplakatene er STORE
  6. Osv Osv.
Resultatet av all denne elendigheten er at det har blitt lite blogging. I alle fall har det blitt lite spennende blogging. Lite nyskapende og lite lesverdig, men jeg har en intensjon om å endre på dette. Jeg satser på at det MÅ bli bedre etterhvert.

Så noe som har vært positivt:
  1. Dagen er blitt ca 15 minutter lengre siden nyttårsaften og i løpet av resten av januar kommer dagene til å bli enda 2 timer og 15 minutter lengre. Til slutt kan det til og med være at det er dagslys enten når jeg går på jobb eller når jeg går fra jobb. Kanskje til og med begge deler? O'Glede!
  2. Jeg har kommet meg på trening to ganger selv om jeg ikke hadde noe særlig lyst.
  3. Jeg setter pris på at jeg har snille kollegaer som inviterer på kaffepause i løpet av arbeidsdagen (selv om de ikke gjorde alt arbeidet mens jeg var borte).
  4. Jeg kan melde at Naboen fremdeles har god burger og godt øl. Dette var en lettelse. Det betyr at selv om jeg ikke klarer å produsere god mat selv så finnes det noen der ute som er villige til å gjøre det for meg (i bytte mot noen tall på en skjerm og noen tastetrykk).
  5. Jeg vil si at jeg fremdeles har gode venner der ute i den kalde byen som er villige til å høre på meg syte. Eller villige til ikke å spørre når jeg ikke vil syte (det er nesten enda bedre).
Etter denne status kan jeg helt klart se at det positive langt på vei oppveier for det negative og da kan en ikke klage... selv om jeg har tenkt å syte litt sånn innimellom. ;)

Gjøre opp en status du også og finne de gode tingene?

Ingen kommentarer: