mandag, februar 07, 2011

Hvor er det blitt av hekletøyet?!

Det har vært en skikkelig februardag i dag. Grå, trist og molefunken.

Jeg merker at pensumlitteraturen nå er kommet i hus. Den velkjente studentsamvittigheten er kommet tilbake (den sier "du burde lest mer") og jeg bruker hva det skal være som unnskyldning til IKKE å lese. Det er nå (allerede i februar) kommet så langt at jeg i kveld begynte å lete etter hekletøyet!

Dette er det samme hekletøyet som jeg begynte på i romjulen 2009.... Det går ikke så fort fremmover. Eller, det hadde gått fort frem hvis jeg faktisk hadde heklet på det. Jeg kom ganske langt den uka jeg var hjemme hos mor (se bildet), men så ble jeg distrahert...

La tidligere omtalte pensumlitteratur ved siden av for å vise størrelsen.

Først var det hekling av pulsvarmere til Venninne S, altså nyttig og god grunn til å ta en pause fra sjal til en selv, men etter det var det bare en masse tull. Husker ikke hva jeg drev med, men resultatet var i alle fall at det kjære hekletøyet havnet i en diger pose fra Nille. Denne posten lå veldig (altfor) lenge i denne posen under en stol i et hjørne, helt til en dag jeg skulle rydde og vaske litt ekstra og posen og hekletøyet og garnet og alt havnet inni tvskapet.

Og DER fant jeg den i dag! Etter å ha lett gjennom bunnen av klesskapet (der det var en masse andre greier jeg hadde glemt at jeg hadde) så var det få andre muligheter. Mesteparten av skapplassen min befinner seg på kjøkkenet og selv om jeg innimellom lagrer lommeboken i kjøleskapet så var jeg ganske sikker på at hekletøyet ikke var der inne.

Det at tvskapet har glassdører burde jo ha gjort det enklere å finne den grå posen med hekletøy, men jeg tror jeg innimellom lider av manneleting. Du vet når en står midt på gulvet, vrir lett på hodet og sier (tenker i mitt tilfelle siden det bare er meg her) "Jeg finner ikke!" før en gir opp....


I motsetning til menn med manneleting så gjorde jeg et nytt forsøk med økt innlevelse og jammen så fant jeg den til slutt! Kanskje ikke så overraskende for dere som har lest....

Og nå skal jeg prøve å se om jeg fremdeles husker hvordan en hekler, eller om jeg må vente til neste gang jeg er hjemme hos mor slik at hun kan lære meg det for 40'ene gang.

Håper dere alle har hatt en bedre dag enn meg, har funnet det dere har lett etter og nyter kvelden under pledd, på sofa, med te!

Ingen kommentarer: